+38 044 204 81 13

Кайдзен-тур в JTI Ukraine – проект культури ведення бізнесу

25 липня відбулося 26 Кайдзен-турів в японську компанію JTI Україна і вже 616 представників українських компанії отримали супер-можливість побачити Кайдзен в дії і дійсно по-японськи організовані робочі процеси, навіть не покидаючи межі нашої країни. Ми співпрацюємо з компанією JTI Україна вже більше п'яти років і, як зазначив один з керівників компанії, – "Зараз це не просто ознайомчі екскурсії на фабрику, а це вже повноцінний проект культури ведення бізнесу". І це дійсно, правда. Адже за ці роки, завдяки Кайдзен-турам на фабрику JTI Україна, в нашій країні з'явилося багато наших прихильників, які вірять, що хоча ми і не японці, але постійно вдосконалюватися ми теж можемо.

 

А зараз трошки докладніше про те, що ж цікавого дізналися 20 учасників Кайдзен-туру.

 

Декілька фактів про компанію, про які розповіла Ірина Фісун – координатор з внутрішніх комунікацій фабрики JTI Україна, – компанія має 27 фабрик і 400 офісів у всьому світі; саме підприємство в м. Кременчук налічує 500 співробітників, виробництво працює 24 х 7. Що стосується філософії Кайдзен, то вона впроваджується в компанії за допомогою трьох основних інструментів – 1) робочих груп, 2) системи 5S3R і 3) системи пропозицій. Завдяки комплексу заходів щодо впровадження Кайдзен і тому, що компанія приділяє дуже велику увагу системі безпеки, на фабриці за останні три роки не зафіксовано жодного нещасного випадку.  

 

 

Далі менеджер з організаційного розвитку виробництва – Ольга Наумочкіна, яка працює в компанії вже 10 років і пройшла весь шлях розвитку Кайдзен із самого початку, розповіла гостям про те, як на фабриці JTI інструмент 5S3R впроваджували. «Глобально в компанії почали впроваджувати Кайдзен в 2011 році. Перші спроби були зроблені в 2009 році (Уявіть собі в компанії не завжди був Кайдзен і там теж не все вийшло з першого разу. Прим. автора). Коли ми починали впроваджувати систему 5S3R, то у співробітників були різні настрої – хтось захопився, хтось був нейтральний, а хтось чинив опір. У деяких, правда, доходило навіть до фанатизму, коли вони починали робити розмітку і позначати зони для всього підряд, включаючи зону для телефону, ручок і т.п. Ми намагалися пояснити, що суть системи не в тому, щоб позначити зони, а в тому, щоб створити комфортні для роботи умови».

 

Ольга зазначила, що зараз вони вже відійшли від системи мотивації за впровадження інструменту 5S3R. Але на початковому етапі мотивація була просто необхідна для того, щоб привити співробітникам звичку подавати ідеї щодо поліпшень. У компанії проводилися конкурси, різні акції і діяла бонусна програма. Наразі зона покриття впровадження інструменту на фабриці – 100%, тому, сьогодні це вже частина щоденної роботи, яка спрямована на підтримку та постійне вдосконалення.

 

На закінчення теоретичної частини Костянтин Цехоцкій – менеджер складу запчастин і устаткування і координатор системи пропозицій в одній особі, розповів учасникам туру про ту саму систему пропозицій, яка на фабриці називається «Innovate».

 

 

За словами Костянтина, в період з 2011 по 2017 роки найбільшу кількість поданих пропозицій – 7371 – було зафіксовано в 2013 році. Це пояснюється тим, що саме в тому році дуже активно впроваджувався інструмент 5S3R і для залучення співробітників до цього процесу приймалися абсолютно всі пропозиції. Була розроблена накопичувальна система балів за подачу пропозицій і тому співробітники активно подавали пропозиції. Але в 2015 році компанія відійшла від винагороди за пропозиції, які відносяться до системи 5S3R. І ось, за результатами минулого року, в компанії було подано 1314 пропозицій, що в середньому становить 3 пропозиції щодо поліпшення в рік на одного співробітника фабрики (при залученні 85% персоналу). І, як зазначає Костянтин, зі зменшенням кількості поданих пропозицій набагато зросла їх якість, і зараз відсоток відхилених пропозицій набагато менше, ніж був кілька років тому. Зараз система пропозицій спрямована на поліпшення процесів.

 

Після обіду гості фабрики змогли вже самі подивитися на організацію виробництва фабрики JTI згідно з принципами Кайдзен. Сподіваємося, що кожен зміг взяти для себе корисні ідеї, які можна застосувати в своїх компаніях.

 

«Це просто космос для нас» сказав один з учасників після повернення з екскурсії. А ми хочемо сказати, що, напевно, для всіх на початку шляху все здається «космос», а потім через кілька років озираючись назад і уявити складно, як же можна було працювати/жити без Кайдзен.

 

 

 

 

Наші партнери
Наші клієнти