+38 044 204 81 13

КАЙДЗЕН Тур: загальний огляд управління виробництвом компанії «Джей Ті Інтернешнл Україна» (JTI)

Третій раз фабрика «Джей Ті Інтернешнл Україна» (JTI) у м. Кременчук приймала тур від КАЙДЗЕН Клубу. КАЙДЗЕН Тур відбувся 27 вересня 2013р. Цього разу в Турі брали участь 19 учасників з компаній Шелл Рітейл Україна (м. Київ), Компанія «Юнівест маркетинг» (м. Київ), АГТ Плюс (м. Київ), Арт Метал Фурнітура (м. Дніпропетровськ) та АДМ (м. Київ).

 

Приємно, що на Турі був присутній генеральний директор фабрики JTI Сергій Миколайович Лавриков. Цього разу пан Лавриков вже за традицією виголосив вступне слово і коротко розповів про компанію JTI та про її цінності. «Наші три основні цінності  це ініціативність, відкритість і вдосконалення,  зазначив Сергій Миколайович.  У КАЙДЗЕН є таке поняття, як система пропозицій. Так от, наша фабрика займає перше місце серед всіх фабрик компанії за кількістю пропозицій. І ми цим дуже пишаємося. З приводу відкритості ви бачите самі на скільки ми по можливості відкриті. Удосконалення. Ми вдосконалюємося завжди. Тому що навіть те, що вже вдосконалили, далі продовжуємо вдосконалювати. Це безперервно. Це і є КАЙДЗЕН. Ми ставимо цілі, плануємо в трирічному циклі і постійно вдосконалюємо. Ми це робимо не тільки на виробництві, але і в якості, продажах, управлінні ...»


Пан Лавриков сказав, що вони пишаються тим фактом, що в компанії Джей Ті Інтернешнл у всьому світі працюють співробітники більше 100 національностей. І це є  дійсно інтернаціональна компанія.

 

На фабриці JTI в м. Кременчук 700 працівників. За словами Сергія Миколайовича для співробітників діє корпоративне страхування, а також багато соціальних програм таких як, наприклад, День Сім'ї, турніри з футболу та інші.

 

Наприкінці свого виступу пан Лавриков зробив одне важливе зауваження про те, що політика компанії говорить «Вирощувати свої кадри всередині підприємства». І це дуже допомагає при впровадженні філософії безперервного вдосконалення.

 

Далі теоретичну частину туру продовжив менеджер зміни Сергій Ващенко. Його доповідь була на тему «5S3R». Пан Ващенко розповів про те як на фабриці розвивається система пропозицій та як проходить діяльність робочих груп. Він повідомив, що у них персонал націлений на вдосконалення, нікому не потрібно говорити, що потрібно робити. І головна мотивація, за його словами, дати співробітнику зрозуміти, що в ньому зацікавлені.

 

Василь Губарець, керівник із зовнішніх зв'язків та зв'язків з громадами, додав: «До всього, що ми зараз маємо, ми йшли довгий час. Була проведена дуже велика робота. І сьогодні у нас в компанії існує дуже розвинена корпоративна культура».

 

Далі тему мотивації продовжила Ольга Наумочкіна, керівник з питань комунікації. «Усе триває напротязі довгого періоду. Почали ми впровадження системи пропозицій в 2002 році і спочатку результати були незначні,  каже пані Наумочкіна.  Що нам допомогло? Спочатку у нас ця система діяла в ручному режимі, тобто пропозиції записувалися на папері і передавалися на розгляд. У 2011 році ми на фабриці ввели електронну систему пропозицій. Усі співробітники мають доступ до програми і можуть вносити свої пропозиції у будь-який час. Результати по подачі пропозицій почали зростати. На сьогоднішній день у нас є 6129 пропозицій. До кінця року прогнозуємо отримати 7500 пропозицій. Основну частину пропозицій подають співробітники виробництва, але ми зараз пішли далі і залучаємо до цієї програми офісних працівників».

 

Ольга Наумочкіна вважає, що щоденна мотивація персоналу – це  невід'ємна практика сучасного підприємства. І, за її словами, компанія JTI використовує такі інструменти мотивації:

  • регулярне проведення цільових акцій;
  • створення ініціативної групи для розгляду пропозицій;
  • грамотне обґрунтування відмови у застосуванні ідеї;
  • оповіщення всіх співробітників про роботу програми

 

Головна ідея на JTI: кожна ідея гідна уваги!

 

Після обіду розпочалася друга частина Туру  відвідання самої фабрики. Дуже приємно було побачити, щокомпанія JTI також ретельно готуються до КАЙДЗЕН турів і у них з'явилися деяка схема Туру з відображенням точок руху по заводу.

 

Як завжди Тур почався з приміщення лабораторії, де учасникам розповіли про систему контролю якості продукції. Також у приміщенні лабораторії наочно представлені інструменти «5S». Далі всі пройшли в «Коридор КАЙДЗЕН», де є багато інформативних стендів на тему «постійного вдосконалення». Також там є великий стенд з фотографіями всіх учасників системи пропозицій. Як нам пояснили, ця дошка оновлюється в кінці кожного року.

 

Продовжив екскурсію в цеху Дмитро Залогін  менеджер тютюнового цеху. Учасники Туру змогли подивитися те, про що їм розповідали в першій половині дня. Вони спостерігали виробничий процес від початку до кінця, всі інструменти КАЙДЗЕН, їм по ходу все пояснювали і відповідали на питання, що їх цікавили. Дійсно, на фабриці JTI все знаходиться на своїх місцях, навіть співробітники на своїх місцях, як пожартував один з

учасників, бо всі були здивовані тим, де ж вони всі 700 працівників фабрики.

 

Після закінчення екскурсії всі ще раз зібралися в конференц-залі для підведення підсумків Туру. Спершу директор КАЙДЗЕН Клубу Іван Сарвар висловив свою подяку керівництву і співробітникам компанії JTI, які в черговий раз надали таку можливість представникам українського бізнесу відвідати частинку Японії тут в Україні. А далі учасники самі поділилися своїми враженнями від поїздки. Ми раді, що всі учасники залишилися дуже задоволені і отримали нові знання і, можливо, ідеї для втілення інструментів КАЙДЗЕН у своїх компаніях.

Наші партнери
Наші клієнти