+38 044 204 81 13

КАЙДЗЕН Тур в японську компанію «Джей Ті Інтернешнл Україна»

У п’ятницю 15 листопада 2013 року відбувся черговий КАЙДЗЕН Тур на фабрику «Джей Ті Інтернешнл Україна» (JTI). Цього разу компанія JTI  приймала 20 учасників, серед яких були представники наступних компаній: ТОВ «Компанія «Юнівест Маркетинг» (м. Київ), ПуАТ «Лантманнен Акса» (м. Бориспіль), ПрАТ «Елопак-Фастів» (м. Фастів), ТОВ ПКФ «Екмі-Меблі» (м. Київ), компанії «Еврика» та «Дизайн Полідрук» (м. Львів), ТОВ «АГТ Плюс» (м. Київ), ТОВ «Компанія Імпорт-Офіс» (м. Київ),ТОВ «Авангард» (м. Київ), IBcontacts Holding (м. Київ).

 

Приємно, що четвертий тур поспіль розпочинає  теоретичну частину заходу генеральний директор фабрики «Джей Ті Інтернешнл Україна» Сергій Лавриков. Свій виступ пан  Лавриков розпочав з привітання учасників та представників КАЙДЗЕН Клубу.

 

Іван Сарвар, директор КАЙДЗЕН Клубу, висловив подяку компанії JTI за надану можливість відвідати  фабрику та побачити як КАЙДЗЕН працює в Україні, в японській компанії, де працюють українці. Також пан Сарвар ще раз подякував Сергію Лаврикову, співробітникам фабрики, які допомогли організувати та провести даний тур, а також учасникам, що виявили бажання та знайшли час відвідати компанію JTI.

 

Особливу увагу пан Лавриков звернув на те, що КАЙДЗЕН включає  в себе багато програм і одна з самих важливих, яку використовує фабрика, це  безпека співробітників. Далі, співробітник фабрики Тетяна Дубовик розповіла про правила безпеки на фабриці, та провела невеликий інструктаж з перебування учасників на виробництві. Потім Сергій Лавриков коротко розповів про фабрику, її історію, основні принципи діяльності. Велика увага, за словами пана Лаврикова, приділяється співробітникам, діє соціальна програма, яка включає в себе медичне страхування працівників та частково членів сім’ї, страхування життя та страхування від травм, обіди, транспортні компенсації, подарунки до ювілеїв, професійних свят  та ін.  На завершення своєї доповіді пан Лавриков розповів про захист зовнішнього середовища, так компанія інвестує чималі кошти в очисні фільтри, проте навіть великі інвестиції супроводжуються КАЙДЗЕН.

 

Продовжив теоретичну частину туру менеджер зміни, лідер групи 5S3R, Сергій Ващенко. Пан Ващенко розповів, що особлива увага приділяється візуалізації на підприємстві. Візуальні надписи, пропозиції прокручуються скрізь по корпоративному ТБ – в місцях відпочинку, їдальнях. «Нагадування зайвим не буде. При застосуванні КАЙДЗЕН, а саме 5S3R, ви міняєте середовище та обладнання  починають змінюватися люди. За ними повільно змінюється культура ставлення до виробництва  змінюється бачення». Далі Сергій Ващенко розповів, що більш активно і системно впроваджувати КАЙДЗЕН почали в 2011-му році. До цього програма розвивалася поступово і роками  були кроки, працюючі програми. Але потім у керівництва з’явилася ідея  глобально впровадити загальну систему. Була сформована команда з впровадженняКАЙДЗЕН, виділені підрозділи для активного впровадження, проводилися тренінги для всіх співробітників цього підрозділу. Так, один із співробітників сам придумав і сам створив буклет з принципами 5S3R.

 

У ньому всі KPI фабрики  де беруться та як розраховуються. Подальше використання інструментів «постійного покращення» відбулося за рахунок підключення складів, підрядників, які працюють на території. Також систематично проводяться тренінги та аудити по темі застосування КАЙДЗЕН та 5S3R.

 

Завершив теоретичну частину туру менеджер складів запчастин та устаткування, Сергій Мілащук своєю доповіддю на тему «Система пропозицій». Так, пан Мілащук зупинився на значущості та необхідності впровадження даної системи. «Ніхто краще самої людини не знає, що йому заважає в роботі. Він може деяких керівників не бачити, але він зобов'язаний сказати, де відбувається втрата пропозицій. Кожен співробітник і кожен сторонній, що прийшов на фабрику, може подати пропозицію». Далі Сергій Мілащук розповів про те, що дана  система працює з 2002 року, але сам процес протікав досить складно і довго.«Наші люди звикли щось робити і не говорити про це. Японець спочатку скаже і пояснить, що йому треба змінити. Наші спочатку змінять. Треба було привчити до того, що треба про це говорити».

 

 

 

У 2011 році почали стрімко цим займатися, а вже в 2012 році досягли 6500 пропозицій (10 пропозицій одна людина подає за рік, у японців  це 40 пропозицій на рік).

 

Головне, каже Сергій Мілащук, щоб жодна пропозиція не залишилася не розглянутою. Кожен, хто подає пропозиції, відображається в КАЙДЗЕН-коридорі з фотографією. Ось такі, на перший погляд незначні покращення в сумі дають економічний ефект, якого прагне компанія.  Словами «Єдина команда – єдиний результат» завершив свою доповідь пан Мілащук.  Виступи Сергія Мілащука та Сергія Ващенка викликали значний інтерес та захоплення даною філософією серед учасників туру, про що свідчить жваве обговорення та ряд запитань.

 

Після теоретичної частини та обіду розпочався сам тур на фабрику, де всі учасники побували в лабораторії фабрики, де добре можна розглянути один з інструментів КАЙДЗЕН «5S». Усе відсортовано, знаходиться в порядку і чистоті, систематизовано і, за словами гіда, постійно вдосконалюється. Потім всі пройшли коридором КАЙДЗЕН, на стінах якого розмістилося багато інформативних стендів. Це і велика дошка з фотографіями працівників фабрики, яка називається «Учасники системи пропозицій». Це такі стенди із загальною інформацією як, «Система пропозицій», «Охорона навколишнього середовища та охорона праці», «Робочі групи», «5S3R». Далі екскурсія проходила вже безпосередньо в самих цехах, де всі змогли побачити виробничий процес від початку до кінця. Дуже вразила чистота на виробництві. Кожен працівник знаходиться на своєму робочому місці, робить мінімум зайвих рухів. Всюди розмітка, попереджувальні написи, всі інструменти та інвентар «знають» своє місце. Під час екскурсії по фабриці JTI учасникам КАЙДЗЕН Туру вдалося не лише  подивитися виробництво, але й задати питання гідам та зробити замітки про те, як все побачене (або хоча б частину з побаченого) можна застосувати на своїх підприємствах.

 

Завершився КАЙДЗЕН тур обговоренням побаченого та підбиттям підсумків. Так, за словами одного із учасників, після туру з’явилася низка ідей щодо застосування інструментів КАЙДЗЕН на своєму підприємстві. Також хочеться зазначити, що ми отримали лише позитивні відгуки про даний тур, за що вдячні компанії «Джей Ті Інтернешнл Україна». Ну, а ми з нетерпінням чекаємо наступного туру!

 

Наші партнери
Наші клієнти