+38 044 204 81 13

КАЙДЗЕН-семінар в рамках фестивалю "Японська весна у Львові"

У п’ятницю, 4 квітня 2014 року у рамках фестивалю «Японська весна у Львові» відбувся перший у Західному регіоні відкритий КАЙДЗЕН-семінар, організований КАЙДЗЕН Клубом спільно з Українсько-Японським Центром, за підтримки Посольства Японії в Україні, Львівської міської ради та Львівської бізнес школи. Приємно, що більш ніж 70 представників українського бізнесу, викладачів та студентів ВНЗ долучилися до семінару «Конкурентні моделі менеджменту: японська філософія КАЙДЗЕН», серед яких: ПАТ «Львівська кондитерська фабрика «Світоч», група компаній «Адамас», ТОВ «Монтерно», ТОВ «Гефелє Україна», СП «Сферос-Електрон» та інші. Відвідав КАЙДЗЕН-семінар і Надзвичайний та Повноважний Посол Японії в Україні, який попри свою зайнятість все ж знайшов час та із задоволенням прослухав виступи наших спікерів.

 

КАЙДЗЕННа початку семінару декілька слів сказала директор Львівської бізнес-школи Софія Опацька: «Тема даного семінару є дуже важливою та актуальною тому, що це філософія постійного покращення, постійного вдосконалення. Ця тема дуже близька для ЛБШ. Взагалі унікальність даної філософії полягає у тому, що її можна застосовувати будь де – на виробництві, у науці, освіті, і, навіть, у особистому житті. Хочеться подякувати Івану Сарвару, який багато років співпрацює з ЛБШ і завжди хоче поширювати серед українського бізнесу такі філософсько-практичні бізнесові теми, які змогла розвинути Японія. І йому це вдається». Також Софія Опацька подякувала за партнерство і побажала усім дуже успішного і цікавого дня.

 

Иван СарварІван Сарвар, директор КАЙДЗЕН Клубу в Україні, привітав усіх учасників семінару, подякував Софії Опацькій за допомогу в організації даного заходу, спікерам Ірині Литвиненко та Володимиру Турчину, які завжди готові поділитися своїми знаннями та досвідом впровадження системи «безперервного покращення»На запитання пана Сарвара «Хто з учасників вже знайомий з філософією КАЙДЗЕН підняло руки лише 9 учасників. 9 учасників з 70 присутніх розуміють, що таке КАЙДЗЕН. Тому ми бачимо, наскільки важливим є проведення таких семінарів і розповсюдження даної філософії по всій Україні. Далі Іван Сарвар представив відео, про те, як поняття КАЙДЗЕН трактує гуру та засновник КАЙДЗЕН філософії у всьому світі Масаакі ІМАІ.

 

KAIZENРозпочала інформаційну частину семінару Ірина Литвиненко, власник мережі продуктових магазинів «Ярослав» у м. Краматорськ, Донецької області. На початку свого виступу пані Литвиненко зауважила: «КАЙДЗЕН перевернув моє життя не лише як бізнесмена, але і як особистості. Познайомилася з даною філософією так як і Ви – під час семінару, який проходив у Краматорську у 2011 році. Я ніяк не пов’язана з виробництвом і вирішила, що на даний семінар піду з однією метою – отримати якусь нову інформацію і розширити свій кругозір. Та коли я прослухала семінар лише 30 хвилин я зрозуміла, що КАЙДЗЕН не лише можна, але й потрібно впроваджувати у моєму бізнесі. Саме з цього моменту я й розпочала впровадження інструментів КАЙДЗЕН у мережі своїх магазинів». Далі Ірина Миколаївна коротко розповіла про Японію, основні якості японців та типи співробітників японських організацій, адже це 50% успішності компаній. Також пані Литвиненко розповіла всім учасникам про етапи впровадження інструментів КАЙДЗЕН, а саме 5S, JIT. «Так, після семінару першим чином я розпочала впроваджувати систему 5S на своєму робочому столі. Я все відсортовувала і дуже здивувалася, коли побачила скільки непотрібних речей знаходиться у мене на столі і дійсно заважають працювати. Для себе я вирішила, що в першому ящику столу я буду зберігати речі, які я використовую декілька разів на день, у другому – речі, які я використовую один раз на тиждень, у третьому – один раз в місяць. Після цього ми вже впроваджували КАЙДЗЕН по всьому магазину колективно». Продовжила свою доповідь пані Ірина результатами від впровадження системи КАЙДЗЕН у мережі продуктових магазинів. За словами Ірини Миколаївни в роботі були наступні досягнення: усунення непотрібних дій, зниження затрат, зменшення запасів, підвищення оборотності товарів, збільшення доходності, покращення мікроклімату у колективі. Закінчила свій виступ Ірина Литвиненко словами: «КАЙДЗЕН – це не лише концепція, це ще й філософія, яка змінює Вас, Ваших підопічних, об’єднує і робить колектив однією великою родиною. Тож вдосконалюйтесь і ставайте кращими!»

 

KAIZENПродовжив семінар власник меблевої фабрики «Меблі-стиль» та випускник програми JICA Володимир Турчин.  Пан Турчин коротко розповів про компанію та її місію, а також коли і чому почали впроваджувати систему КАЙДЗЕН на фабриці. «У 2009 році виникли проблеми в організації, відбувся спад виробництва, зменшились продажі меблів, зменшився чистий прибуток, – говорить Володимир Володимирович. – Виникало багато запитань як подолати цю кризу? Мої дії: Почав задавати собі питання, де корінь проблем? Почав шукати на них відповіді. Прочитав багато статей, книг для того, щоб опанувати елементарні знання. Почав розуміти, що таке втрати. Дізнався про нові поняття: Lеап, КАЙДЗЕН, 5S та інші. Написав лист в Українсько-Японський Центр «Програма JICA», та отримав запрошення для навчальної поїздки в Японію». Пересвідчитись у правильності прочитаної літератури та побачити, як на практиці виглядає система КАЙДЗЕН, Володимир Володимирович зміг завдяки тренінговій програмі JICA до Японії у 2010 році. Після повернення в Україну пан Турчин відвідав лекцію Масаакі ІМАІ на відкритті КАЙДЗЕН Клубу в Україні в грудні 2010 року та  закріпив свої знання з вірою у правильності дій. І саме з того часу розпочав наполегливо впроваджувати філософію «постійних вдосконалень» у себе на підприємстві. Під час лекції Володимир Турчин ознайомив учасників семінару з основними інструментами КАЙДЗЕН, такими як 5S, Стандартні операційні процедури, Вчасно в строк (JIT), Канбан, Швидка переналадка (SMED), Вбудована якість та показав які зміни відбулися в організації після впровадження цих інструментів. Результати вражають!  

 

Завершив свій виступ пан Турчин повідавши основні моменти для успіху компаній при впровадження системи КАЙДЗЕН, а саме:

  • Потрібно виховати культуру Ощадливого виробництва в організації, для чого потрібно поміняти підхід з пошуку винних до пошуку рішень проблеми.
  • Керівникам – поважати своїх співробітників, прислухатися до їх аргументів, бути послідовними, наполегливими і планомірними в досягненні мети.
  • Заохочувати розвиток співробітників, освоєння ними суміжних спеціальностей.
  • Побудувати зрозумілу систему мотивації-стимулювання співробітників. 
  • Забезпечити загальне залучення до процесу безперервного поліпшення.
  • Створити групу робітників, в які входять представники процесу-постачальника і процесу-споживача.

 

КАЙДЗЕН семинарыПідсумував свій виступ пан Турчин цитатою: «Неможливо – це усього лише гучне слово, за яким ховаються маленькі люди. Їм простіше жити у звичному світі, чим знайти в собі сили щось змінити. Неможливе – це не факт. Це тільки думка».


Приємно, що даний семінар викликав значний інтерес серед учасників, підтвердженням цьому є низка запитань та жваве обговорення в кінці семінару. Ну, а ми вдячні нашим спікерам – Ірині Литвиненко та Володимиру Турчину за цікаві та корисні виступи. Сподіваємося, даний семінар був корисним і кожен учасник після його закінчення взяв на замітку для себе ідеї для «безперервних поліпшень» у себе в компаніях.

 

Наші партнери
Наші клієнти