+38 044 204 81 13

Постійне вдосконалення в українських умовах можливе!

29 серпня в останній робочий день літа 2014 року пройшов вже 4-й у цьому році КАЙДЗЕН тур в японську компанію «Джей Ті Інтернешнл Україна» (JTI) у м. Кременчук. У цьому КАЙДЗЕН турі брали участь як представники компаній, які ще не відвідували фабрику раніше, так і представники компаній, співробітники яких вже неодноразово відвідували попередні тури. Серед учасників були представники таких компаній, як ПрАТ «Елопак-Фастів» (м. Фастів), ПуАТ «Лантманнен Акса» (м. Бориспіль), ТОВ «Компанія «Юнівест Маркетинг» (м. Фастів), ТОВ «Партнер» (м. Житомир), ПрАТ «Керамет» (м. Донецьк), Імпорт-Офіс (м. Київ), ТОВ «Сант-Медікал» (м. Київ) та інших українських компаній.


На початку туру вітальне слово сказала Ольга Наумочкіна, керівник з питань комунікації фабрики JTI. Пані Наумочкіна сказала, що наша зустріч присвячена питанням філософії КАЙДЗЕН загалом, та її окремим інструментам зокрема. Далі учасникам повідали історію створення фабрики. Самій фабриці виявляється вже 172 роки. А цього року фабрика святкує свій п'ятнадцятирічний ювілей у складі Джапан Тобакко Інтернешнл.

 

«У всьому JTI є одні й ті ж цінності: ініціативність, відкритість і вдосконалення. На нашій фабриці вони теж активно підтримуються», – відзначає Ольга Наумочкіна.

 

Продовжив теоретичну частину туру менеджер зміни, лідер групи 5S3R, Сергій Ващенко. Пан Ващенко зазначив, що на фабриці JTI є наступні напрямки з впровадження КАЙДЗЕН. Це робочі групи, система пропозицій і 5S3R. Кожному з цих напрямів приділяється дуже багато уваги для розвитку та підтримки.

 

«Наша компанія живе філософією КАЙДЗЕН. Тому поліпшенням на нашому підприємстві піддається не тільки виробництво, а й інші підрозділи, такі як відділ якості, адміністрація, склади, – каже Сергій Ващенко. – І одним з найважливіших факторів у процесі поліпшення є мотивація та залучення персоналу. Якщо співробітники не підтримують ініціативу, то, на жаль, всі зусилля будуть марними».

 

І далі вже тему мотивації і системи пропозицій продовжив Сергій Мілащук, менеджер складів запчастин і устаткування. Хочемо зазначити, що у компанії JTI немає окремої посади для співробітників, які відповідають за напрям КАЙДЗЕН. У кожного співробітника є свої основні обов'язки, але це не заважає їм займатися постійними поліпшеннями. Сергій Мілащук є одним з таких співробітників. У нього є основна посада і в той же час він є відповідальним за систему пропозицій на фабриці JTI.

 

«Нам необхідно почути кожного нашого співробітника, – починає свою доповідь пан Мілащук. – Ми розглядаємо абсолютно всі пропозиції, які надходять, незалежно від того приносять вони економічний ефект чи ні. Цим самим ми виробляємо звичку в наших співробітників надавати пропозиції. Простий приклад. Цього року ми отримали пропозицію, яка дала ефект у 100 тис. доларів. Торік співробітником нашої фабрики було подано пропозицію, яка дала економічний ефект у 250 тис. доларів. Ця пропозиція навіть перемогла на регіональному рівні та співробітник їздив захищати її перед керівництвом Джей Ті. Так, якби ми звертали увагу тільки на економічно вигідні пропозиції, то ми могли б пропустити такі важливі пропозиції, тому що ініціатива від співробітників у цьому випадку була б на порядок нижчою».

 

На питання, яка кількість від поданих пропозицій впроваджується, Сергій Мілащук відповів наступне: «Для себе ми визначили, що ми повинні впроваджувати не менше 60% від усіх поданих пропозицій. Цей відсоток не обґрунтований ніякими розрахунками. Просто ми так для себе визначили. Насправді у нас показник впровадження на рівні 75%. Решта пропозицій не впроваджуються з різних причин: вимагають значних трудових і матеріальних витрат, вже може бути заплановано, але співробітник про це поки що не знає, не можуть бути впроваджені з різних інших причин. Але найголовніше це пояснити співробітнику, який подав пропозицію, чому її не можна впровадити. З відмовою потрібно бути дуже обережними, тому що людина в подальшому може перестати давати пропозиції».

 

Після сесії питань-відповідей та після обіду розпочалася найцікавіша частина КАЙДЗЕН туру, власне, чому всі і зібралися. Тур по фабриці почався з відділу якості, де було дозволено відкривати всі шафки та шухляди. Далі по коридору КАЙДЗЕН група пройшла у виробничі приміщення. Дуже цікаво, що для проведення турів по фабриці компанія готує своїх гідів, які можуть бути співробітником абсолютно кожного відділу. Наприклад, на цей раз гідом туру був Артем Герасименко, співробітник відділу фінансового обліку та контролю. Також тур супроводжували співробітники виробництва. Далі Сергій Мілащук провів невелику групу на склад запчастин, так як про порядок на складі учасники вже чули і побажали побачити все самі.

 

Після практичної частини туру всі знову повернулися в конференц-зал. Учасники цього КАЙДЗЕН туру були дуже активними і задавали багато питань протягом всього туру. Але як завжди більшість питань стосувалися залучення персоналу в процес постійного вдосконалення. На що співробітники JTI відповідали як один: «Це питання найголовніше, коли ви починаєте впроваджувати інструменти КАЙДЗЕН. Цей процес тривалий, вимагає уваги, терпіння і наполегливості для досягнення результатів. І, повірте, результати не змусять себе чекати, якщо буде вибраний правильний підхід до роботи».

 

Усі дякували співробітникам компанії JTI за таку відкритість. Для декого здавалося дивним, коли під час обіду за сусідніми столами сидить директор виробництва і водій, що немає окремих приміщень та окремого меню для керівництва, коли це є звичайною практикою на всіх наших підприємствах. У JTI все по-іншому. Там немає бар'єрів між ієрархіями, все відкрито і все прозоро. І це дійсно вражає!

 

Наші партнери
Наші клієнти