+38 044 204 81 13

Концерн Укрросметал готується до постійних вдосконалень

17 жовтня 2014р. група топ-менеджерів концерну Укрросметал відвідала фабрику JTI у м. Кременчук. Мета візиту – подивитися на досягнення у впровадженні інструментів ощадливого виробництва в компанії, яка на даний момент є зразком ощадливого підприємства в Україні.


KAIZENТеоретичну частину КАЙДЗЕН туру розпочав генеральний директор фабрики JTI Сергій Лавриков. На цей раз пан Лавриков приділив більше години свого часу, щоб розповісти про історію фабрики JTI, а також про її виробничі процеси, які існують сьогодні. Сергій Лавриков стисло розповів про методику оцінки запропонованих пропозицій від співробітників фабрики з точки зору впровадження пропозиції. Серед критеріїв оцінки прозвучали: можлива економія, можливість застосування на інших фабриках, зниження ризиків, а також критерії не пов'язані безпосередньо з економічним ефектом. У підсумку отримані пропозиції оцінюють за певною шкалою і, відповідно, підсумовують бали за окремою пропозицією. На фабриці JTI все прозоро, тому хто скільки подав пропозицій, скільки набрав балів, наприкінці року отримує відповідну винагороду. А коли пропозиції перемагають на конкурсі кращих пропозицій по фабриці або по всій корпорації, тоді обов'язково передбачається додаткова винагорода для співробітника, який подав таку пропозицію.


Також пан Лавриков розповів про роботу малих груп на фабриці, які організовують самі співробітники під невеликі проекти і утворюються ці групи навколо автора ідеї проекту, який підбирає собі команду для його виконання.


KAIZENДалі теоретичну частину туру продовжила Ольга Наумочкіна, керівник адміністративного відділу служби управління персоналом фабрики JTI. Її доповідь була присвячена темі 5S3R. «Для нас КАЙДЗЕН – це постійне вдосконалення, яке проявляється в трьох основних напрямках, – зазначає пані Наумочкіна. – Це робочі групи, коли люди об'єднуються, шукають місця для поліпшень, розробляють план дій, впроваджують це поліпшення. Далі у нас є система пропозицій, коли ми розглядаємо всі пропозиції, починаючи з самих незначних і закінчуючи пропозиціями, які приносять економічний ефект. І звичайно ж система 5S3R, коли ми дбаємо щоб у нас все було відсортовано, на своєму місці, щоб ми підтримували порядок і звичайно ж щоб був єдиний стандарт. 5S – це термін, який ввів Масаакі ІМАІ, засновник філософії КАЙДЗЕН. А 3R – це вже термін, який з'явився в компанії JTI. Він розширює поняття другого S і означає: потрібний предмет в потрібному місці в потрібній кількості».


Пані Наумочкіна для кращого розуміння методики 5S3R показала простий приклад на алфавіті, коли потрібно було знайти одну пропущену букву в першому варіанті, де всі літери були розміщені в довільному порядку, а в другому варіанті, де всі літери розміщені у звичному для нас порядку, тобто можна сказати за певним стандартом. Не складно здогадатися в якому варіанті часу на пошук відсутньої букви пішло менше.


Ольга Наумочкіна також зазначила, що спочатку впровадження інструментів КАЙДЗЕН було нелегким процесом, адже будь-яка зміна приймається важко. Але поступово залучаючи персонал фабрики в цей процес, розробивши план впровадження системи КАЙДЗЕН вони домоглися того результату, який ми бачимо сьогодні.


KAIZENТему щодо системи пропозицій продовжив Сергій Мілащук, менеджер складу запчастин і одночасно куратор системи пропозицій на фабриці. Пан Мілащук розповів, що без людей впровадити нічого не можливо. І якщо ви зможете залучити в процес змін свій персонал, то успіх у впровадженні інструментів КАЙДЗЕН вам гарантований. Сергій Мілащук зазначає, що на фабриці JTI працюють ті самі громадяни України, що й в інших компаніях (це замітка до того, що багато хто говорить: «КАЙДЗЕН і його інструменти не для нашого менталітету») і вони також стикалися з опором співробітників, коли починали впроваджувати інструменти ощадливого виробництва.


«Для нас важливо почути кожного, – каже пан Мілащук. – Ніхто, крім працівників на місцях, не знає краще процес, ніж вони самі. Вони дають нам підґрунтя для розвитку, який ми маємо. Але насправді, в більшості випадків співробітники не можуть нам нічого сказати і ми не можемо їх почути. Тоді створюється інструмент для того щоб ми людей почули. І як це відбувається? Щоденна робота породжує нові ідеї. Ми на фабриці, наприклад, ставимо перед собою мету 8000 поданих пропозицій на рік. Для досягнення мети нам потрібно, в першу чергу, залучити персонал в систему пропозицій. Для цього ми дозволили нашим співробітникам подавати всі ідеї, які у них є. Здається, що 8000 пропозицій на рік – це багато. Але якщо розділити їх на всіх співробітників фабрики, то виходить всього одна пропозиція на співробітника в місяць, що цілком досяжно. Ми нікого не змушуємо генерувати пропозиції. Це справа добровільна».


KAIZENСергій Мілащук додав, що організувати систему пропозицій досить просто. На початку це може бути простий файл Excel, коли пропозицій надходить небагато, або спеціальний сайт чи програма, яку компанія може розробити під себе. І далі важливо не пропускати жодну пропозицію, обов'язково потрібно дати зворотний зв'язок співробітнику, який подав пропозицію.


Після обіду розпочалася практична частина КАЙДЗЕН туру. Екскурсію на цей раз проводила Тетяна Дубовик, директор виробництва фабрики JTI. Хочемо зазначити, що пані Дубовик розпочала роботу в компанії JTI рядовим співробітником. В JT є корпоративне правило «вирощувати» керівників зі своїх співробітників. Це не означає, що JTI є закритою компанією і туди ніяк неможливо потрапити. Просто в першу чергу на вакантне місце розглядають кандидатів з компанії. Тому плинність кадрів на фабриці зовсім незначна і, як зазначають співробітники JTI, у них працюють навіть поколіннями.


KAIZENТур по фабриці традиційно розпочався з приміщення лабораторії, де пані Дубовик пояснила нюанси лабораторних досліджень продукції на відповідність стандартам. Далі група пройшла у виробничі приміщення, де в ході туру Тетяна Дубовик відповідала на всі запитання учасників.


Після практичної частини КАЙДЗЕН туру всі повернулися у конференц-зал, де продовжили групову дискусію між співробітниками фабрики JTI та представниками концерну Укрросметал. Підводячи підсумки, кожен учасник туру мав можливість сказати, що було корисного за день, що пройшов, а також мали можливість дати пропозицію фабриці JTI для поліпшення.


KAIZENПершим виступив Почесний Президент концерну «Укрросметал» Григорій Петрович Дашутін. Він зазначив, що, безумовно, за цей день він отримав багато корисної інформації для роздумів. Григорій Петрович також сказав, що тема ощадливого виробництва дуже корисна, добре, що група топ-менеджерів мала можливість подивитися на реальний приклад впровадження і вони найближчим часом обговорять можливі варіанти впровадження цієї системи на своєму підприємстві, адже цей процес змін не на один рік.


Також слово сказав Андрій Степанович Татусько, генеральний директор концерну. До слів пана Дашутіна він додав, що дуже сподобалася відкритість менеджменту фабрики JTI адже видно, що немає бар'єрів між управлінцями і рядовими співробітниками. І єдине, що від них вимагається – почати робити зміни.


На закінчення хочемо поділитися китайською приказкою, яку нам розповів пан Россулов – Віце-президент концерну «Укрросметал».


Йшов по дорозі чоловік. Бачить сидить мудрець під вказівним знаком, на якому написано «Китай у тому напрямку». Він і питає мудреця:
- Як далеко до Китаю?
- У ту сторону, – відповідає йому мудрець і показує у сторону що і вказівний знак.
- Я й сам бачу, що у сторону. Я питаю, як довго йти туди? – Відповідає чоловік.
- У ту сторону, – знову відповідає йому мудрець.
Чоловік розсердився і пішов у сторону, куди вказував знак.
- Три дні, – кричить йому в слід мудрець.
- Що? – Три дні.
- Так що ж відразу не можна було сказати, – з досадою говорить чоловік.
- Мені потрібно було подивитися з якою швидкістю ти йдеш, – була відповідь мудреця.

 

Це відповідь на питання, скільки часу потрібно на впровадження системи ощадливого виробництва. Усе залежить від темпу того, хто йде.

 

Наші партнери
Наші клієнти