+38 044 204 81 13

«Введення в КАЙДЗЕН» для бізнес-спільноти МІМ-Київ

У середу, 29 жовтня 2014р. в Міжнародному інституті менеджменту МІМ-Київ, відбувся відкритий КАЙДЗЕН-семінар для студентів та випускників даної бізнес-школи. Приємно, що, незважаючи на зайнятість і пізній час проведення даного семінару, зал був повністю заповнений, а кількість учасників склала близько 60 осіб.

 

Традиційно КАЙДЗЕН семінар розпочався з привітання організаторів. Першою виступила Дар'я Манжарова, директор по роботі з випускниками МІМ-Київ, яка привітала учасників і подякувала КАЙДЗЕН Клуб за можливість познайомити бізнес-співтовариство школи з японською філософією КАЙДЗЕН. Іван Сарвар, директор КАЙДЗЕН Клубу, коротко розповів про діяльність КАЙДЗЕН Клубу в Україні, побажав усім вдалого і продуктивного вечора, а також представив спікерів даного семінару. Дуже цікаво, що обидва спікери (Костянтин Гаврилюк та Олена Піскун) випускники МВА програми МІМ-Київ, обидва вони проходили стажування в Японії, а зараз ефективно впроваджують філософію «постійного вдосконалення» на своїх підприємствах.


Костянтин Гаврилюк, Голова правління і директор виробництва ПрАТ «Елопак-Фастів» розпочав теоретичну частину семінару своєю доповіддю на тему «Управління виробництвом та КАЙДЗЕН – що це?» Пан Гаврилюк у рамках своєї доповіді коротко розповів про основні принципи ощадливого виробництва і як його компанія зважилася на зміни. За словами Костянтина Гаврилюка, поштовхом до впровадження інструментів КАЙДЗЕН стало відвідування японської компанії JTI Україна, яка вразила Костянтина тим, що фабрика знаходиться в Україні, ступінь впровадження інструментів КАЙДЗЕН на вищому рівні, а на підприємстві працюють лише одні українці. А от подивитися КАЙДЗЕН «зсередини», зрозуміти всю суть цієї філософії Костянтину допомогло навчальне стажування з виробничого менеджменту, що проходило в Японії.

 

Поїздка в Японію дає розуміння культури країни, менталітету японців і їх бажання постійно думати і покращувати виробничі процеси. У зв'язку з цим пан Гаврилюк поділився своїми враженнями від навчального візиту до країни висхідного сонця, а також навів приклад роботи підприємства Накамура-Томе, для якого філософія КАЙЗЕН – це спосіб життя в компанії. Результатом цієї багаторічної праці є лідерство у своїй галузі, всесвітнє визнання клієнтами та поставки у більшість країн світу (70% експорту). Як бачимо, нам є чому вчитися і до чого прагнути.


Саме після поїздки до Японії, пройшовши ряд семінарів та тренінгів компанія «Елопак-Фастів», під керівництвом пана Гаврилюка, почала ефективно впроваджувати дану філософію у себе на підприємстві і вже досягла значних успіхів.


Костянтин Якович показав наочні приклади змін, які відбулися на підприємстві, а також розповів, яку мету ставить перед собою компанія при впровадженні ощадливого виробництва. Серед основних пан Гаврилюк зазначив: бути прибутковими, задовольняти потреби клієнта і працювати з мотивованим персоналом, який додає вартість продукту. Саме цю мету переслідує компанія при використанні японського стилю менеджменту. Важливо розуміти, навіщо тобі це потрібно? Перехід на ощадливість, за словами пана Гаврилюка, це поетапна системна робота, за один день впровадити інструменти КАЙДЗЕН неможливо, тому поступово потрібно залучати весь персонал, навчати, мотивувати ... Але результат не змусить себе чекати.

 

Завершив свій виступ пан Гаврилюк тезою: «КАЙДЗЕН – це постійна робота і якщо щодня робити маленькі кроки вдосконалення та залучати весь персонал в цю філософію, звичайно, при зацікавленості вищого керівництва, успіх у впровадженні КАЙДЗЕН гарантований».


Виступ Костянтина Гаврилюка викликав особливий інтерес серед учасників, які задавали безліч питань, на які із задоволенням відповідав Костянтин. Так на запитання одного з учасників семінару: «Який результат від впровадження КАЙДЗЕН показало підприємство «Елопак-Фастів?» пан Гаврилюк відповів: «При впровадженні інструментів ощадливого виробництва ми домоглися таких результатів: серед групи компаній «Елопак» у заводу, директором якого я є, найнижча собівартість продукції. Також нам вдалося знизити відсоток відходів на 10-15%, ми знизили витрати на ремонт та обслуговування обладнання, а за рахунок впровадження 5S, прибирання та впорядкування інструментів ми виявили, що більшість інструментів, які ми купуємо, нам не потрібні. Тим самим ми перестали витрачати ресурси на покупку непотрібних інструментів». А ось на питання з аудиторії: «Які ресурси були витрачені на впровадження КАЙДЗЕН, Костянтин Якович відповів просто: «Ресурси на навчання персоналу».

 

Продовжила КАЙДЗЕН семінар Олена Піскун, операційний директор ПАТ «Лантманнен Акса». У своїй доповіді на тему «КАЙДЗЕН і операційна ефективність» Олена Миколаївна більш детально розповіла про принципи філософії КАЙДЗЕН та її основні інструменти. Серед найбільш значущих пані Піскун виділила наступні: just-in-time, 5S, jidoka, 4М аналіз, візуалізація, гуртки якості та інші. Більшість з цих інструментів підприємство успішно впроваджує у себе на виробництві. Так, в компанії «Лантманнен Акса» діють так звані гуртки якості (команда) – група співробітників в кількості 4–6 осіб, яка займається вирішенням конкретної проблеми або завдання, наприклад, зниженням втрат часу пов'язаних з переходами лінії на інший продукт. Результати роботи вивішуються на спеціальний стенд команди, де представлена мета команди і вся інформація, яка робить роботу прозорою і доступною всьому персоналу підприємства.


За словами пані Піскун, важливим фактором при вирішенні будь-яких проблем, що виникли на підприємстві, є використання інструменту аналізу проблем – «5 Чому?». Адже щоб вирішити проблему, потрібно зрозуміти джерело, проблеми і лише потім намагатися її усувати. Що для цього необхідно? – Визначити проблему і задати 5 разів питання «ЧОМУ». «5 Чому?» –проста і, найчастіше, легко здійсненна технологія виявлення причин виникнення проблем. У зв'язку з тим, що за своєю суттю вона елементарна, її можна легко адаптувати під себе і застосовувати для пошуку вирішення проблем.

 

Далі Олена Миколаївна представила приклади змін, які відбулися на підприємстві після впровадження інструментів ощадливого виробництва. На фото було добре видно впровадження інструментів 5S і візуалізації, які допомагають співробітникам виконувати свою роботу якісно, в хороших умовах, підвищуючи тим самим ефективність і безпеку праці. Головна перешкода при впровадженні ощадливого виробництва, на думку Олени Піскун, це ЛІНЬ. Потрібно мотивувати співробітників, навчати, говорити з ними, ходити на виробництво і разом впроваджувати цю філософію.


Багато цікавої та корисної інформації про впровадження інструментів КАЙДЗЕН було продемонстровано в доповіді Олени Піскун, що викликало великий інтерес серед спільноти бізнес-школи, підтвердженням цьому є ряд питань і активне обговорення в кінці семінару.


А ми дякуємо нашим спікерам і одночасно друзям КАЙДЗЕН КлубуКостянтину Гаврилюку та Олені Піскун за цікаві та корисні виступи. Сподіваємося, що такого роду заходи ми будемо проводити частіше, розвиваючи і покращуючи тим самим культуру ведення бізнесу шляхом впровадження інструментів КАЙДЗЕН.

 

Наші партнери
Наші клієнти