+38 044 204 81 13

Підготовка ПРАКТИКІВ з ощадливого виробництва: МОДУЛЬ 1

З 16 по 20 лютого 2015р. на виробничому підприємстві ТОВ «Компанія «Юнівест Маркетинг» у м. Фастів (Київська обл.) проходив перший модуль практичної навчальної  сертифікаційної  програми підготовки ПРАКТИКІВ з ощадливого виробництва. Групу майбутніх практиків складають представники таких організацій, як ТОВ «Компанія «Юнівест Маркетинг» і ПрАТ «Елопак-Фастів» (м. Фастів, Київська обл.), Концерн Укрросметал (м. Суми), меблева компанія ZGODA (м. Дніпропетровськ), Міжнародний інститут бізнесу  та Європейський університет (м. Київ).

 

Темою першого модуля був один із інструментів ощадливого виробництва, який називається «картування потоків створення цінності». Після короткої теоретичної частини навчання група приступила до практики і розпочала картувати виробничі та офісні  потоки створення  цінності.

 

Отже, як це було…

 

 

Перед тим як йти на виробництво і відстежувати реальні потоки створення цінності, тренер програми Антоніна Володимирівна Соколова (бізнес-консультант КАЙДЗЕН Клубу в Україні) провела навчальну  гру, щоб показати приклад того, які помилки з'являються в звичайних робочих процесах. Кожен учасник отримав свою «посаду» і група мала змогу побудувати процес виробництва паперових стаканчиків різних розмірів. У результаті: у відведений час не вклалися, замовлення не виконали, зробили чимало бракованої продукції. На перший погляд, звичайний робочий процес. Далі постаралися побудувати карту потоку створення цінності і виявити  найбільш проблемні місця, а також  процеси, які додають цінність для Замовника.

 

Будь-яке картування завжди розпочинається з першого походу по потоку,щоб побачити, що відбувається на всіх стадіях виробництва продукції. Ще одним завданням було прослідкувати за певним процесом і виявити всі можливі втрати.

 

 

18 лютого майбутні ПРАКТИКИ приступили до спостереження за процесом, який потім вони картували. Чотири групи розподілилися на різні ділянки і проводили свої спостереження, запитували співробітників, які у той час були на своїх робочих місцях. Результатом цієї не зовсім простої, як це здається на перший погляд, роботи стала реальна карта потоку створення цінності з позначенням вузьких місць і доданої цінності. Далі, після спільного обговорення, була побудована карта майбутнього стану потоку створення цінності, яку в подальшому співробітники «Компанії «Юнівест Маркетинг» будуть покращувати і, орієнтуючись на яку, будуть покращувати один із виробничих процесів.

 

Наступного дня, 19 лютого учасники приступили до картування офісних процесів. Для практичного прикладу був обраний процес виявлення невідповідної продукції (НВП). На щастя чи, на жаль, але група потрапила на виробництво як раз тоді, коли на одній із ділянок була виявлена НВП і вдалося спостерігати реальні процеси, які при цьому відбуваються. У результаті була побудована реальна карта процесу виявлення НВП до стадії застосування корегувальних дій. А потім три групи в процесі мозкового штурму запропонували три варіанти, як можна покращити цей процес.

 

 

Підсумовуючи, хочеться зазначити,  що за тиждень була проведена велика робота, під час якої учасники програми практичним методом навчилися виявляти втрати і знаходити шляхи  покращення виробничих та офісних процесів. За словами директора Департаменту виробництва «Компанії «Юнівест Маркетинг» Геннадія Барановського, за минулий тиждень йому вдалося з іншого боку подивитися на роботу підприємства, і він побачив багато можливостей для покращень, які в звичайні  робочі будні були зовсім непомітні.

 

Отже, перший модуль закінчився, учасники роз'їхались з домашнім завданням і протягом  місяця будуть картувати потоки створення цінності у своїх організаціях. А наприкінці березня майбутні ПРАКТИКИ з ощадливого виробництва  знову зберуться разом і будуть практично застосовувати методику «штурм-прорив» для швидкого вирішення проблем.

 

 

Наші партнери
Наші клієнти