+38 044 204 81 13

Друга всеукраїнська КАЙДЗЕН-конференція: підводимо підсумки

12-13 листопада 2015р. в Президент Готелі (м Київ) відбулася Друга всеукраїнська КАЙДЗЕН-конференція «Ощадливе виробництво – відкриваємо нові горизонти». Які результати наймаштабнішого заходу України, який зібрав в одному місці прихильників японської філософії КАЙДЗЕН з усієї України? Про це ми поговоримо далі.

 

І так, в рамках Другої всеукраїнської КАЙДЗЕН-конференції зібралося 158 представників із 56 українських компаній з усіх регіонів України. Серед компаній-учасників були такі компанії як JTI Україна, Тойота-Україна, PANASONIC, Елопак-Фастів, Sumitomo Electric Bordnetze Ukraine, Модерн-Експо, Компанія «Юнівест Маркетинг», Лантманнен Акса, Імперіал Тобакко Продакшн Україна, АртМеталФурнітура, Концерн «Укрросметал», МЗ Дніпросталь, СКФ Україна, Санітек Україна, Донбасенерго, NEMIROFF, Jabil Circuit Ukraine LLC, ЕСКАДА-М, ТЕРЕМНО ХЛІБ, Creditwest Bank Ukraine і багато інших. Основну групу учасників становили представники виробничих компаній, але в цьому році вже спостерігається більше компаній сфери послуг, які також починають цікавитися філософією постійного вдосконалення. 

 

 

Відкрив Другу КАЙДЗЕН-конференцію директор КАЙДЗЕН Клубу в Україні Іван Сарвар. Пан Сарвар подякував всім учасникам за те, що вони змогли взяти участь у конференції у такий нелегкий для країни час, і сказав, що завдяки нам всім і нашим спільним зусиллям ми зможемо зробити вагомий внесок у розвиток наших компаній і країни в цілому. У цьому нам допоможе застосування японського стилю менеджменту в управлінні компаніями. Далі почесний гість КАЙДЗЕН-конференції Хіромі НАКАНО, заступник голови дипломатичної місії Японії в Україні, виступила з вітальним словом від Посольства Японії в Україні та зазначила, що КАЙДЗЕН Клуб робить вагомий внесок щодо поширення філософії КАЙДЗЕН в Україні та Їй дуже приємно бачити так багато прихильників японського стилю управління. З вітальним словом також виступали директор з персоналу фабрики JTI Україна Віола Матросова, директор Українсько-Японського Центру НТУУ «КПІ» Юрій Кушнарьов, Генеральний директор Модерн-Експо Петро Пилипюк, декан Києво-Могилянської Бізнес-Школи Олександр Саврук та Президент «АртМеталФурнітура» і засновник КАЙДЗЕН Клубу в Україні в одній особі Олександр Бєляєв.

 

 

 

Після привітання ми почали «занурення» в ощадливе виробництво і в цьому нам допомагали спікери КАЙДЗЕН-конференції. Хочемо зазначити, що цього року конференція була більш інтерактивною, адже другого дня учасники вже залучалися в процес активних обговорень. Але про це буде далі.

 

Перший виступ на тему «КАЙДЗЕН і операційна діяльність – єдине ціле чи паралельні процеси?» був від директора департаменту виробництва СП ТОВ «Модерн-Експо» та випускника програми JICA Ігоря Мордаса. Пан Мардас у своїй доповіді спробував донести до учасників, що коли компанія починає застосовувати КАЙДЗЕН, то він повинен стати частиною операційної діяльності і не функціонувати окремо, адже в іншому випадку впровадження цієї філософії стоїть під великим питанням.

 

Далі Дмитро Полатайло, керівник виробничих проектів і програм у ПрАТ «Елопак-Фастів», продовжив з цікавою темою «5S: як почати з нуля і досягти стабільних результатів?». Пан Полатайло розповів про досвід своєї компанії в застосуванні цього інструменту, яке почалося два роки тому.

 

 

Після перерви представники фабрики JTI Україна Віола Матросова, директор з персоналу, і Сергій Мілащук, менеджер відділу охорони навколишнього середовища, здоров'я та безпеки, виступили з показовими доповідями про досвід передової компанії України за ступенем впровадження інструментів КАЙДЗЕН. Представники JTI Україна розповіли про роль HR-служби у впровадженні КАЙДЗЕН і про те, як зробити систему пропозицій результативною та котра буде працювати на благо співробітників і компанії в цілому.

 

Дуже цікавими були доповіді від практиків, які мають досвід впровадження КАЙДЗЕН в українських компаніях. Наприклад, Анатолій Мікула, Генеральний директор заводу компанії Джейбіл в Ужгороді, поділився з гостями тим, наскільки важлива роль ТОП-менеджменту у впровадженні КАЙДЗЕН-культури на виробництві. А Владислав Рассулов, експерт з антикризового управління і сертифікований ПРАКТИК з ощадливого виробництва, повідав нам про складнощі впровадження інструментів КАЙДЗЕН на підприємствах пострадянського простору.

 

Окремо хочеться відзначити виступи Володимира Павелка, директора програм МВА Києво-Могилянської Бізнес-Школи, з темою «Роль філософії КАЙДЗЕН під час змін»; презентацію від партнера DYB Ukraine Ігоря Гута «Маркетинг і КАЙДЗЕН: синергія в конкурентоспроможності», а також доповідь «Бізнес у стилі КАЙДЗЕН» від комерційного директора промислової групи «SweetLand» та випускника програми JICA Ігоря Снітівкера. Ці три теми об'єднує те, що вони вже виходять за рамки ТІЛЬКИ виробничих процесів.

 

 

Другий день КАЙДЗЕН-конференції, як уже зазначалося вище, був більш інтерактивним. Так як ступінь залученості в КАЙДЗЕН у всіх учасників різна, то другого дня паралельно проходили заходи в двох залах. Умовно аудиторія поділилася на «початківців» і «продовжуючих» прихильників КАЙДЗЕН, а кожен для себе вже вирішив в якій групі буде більш корисно і цікаво перебувати.

 

13 листопада у нас почалося з практичних кейсів, які проводили бізнес-консультанти КАЙДЗЕН Клубу. Для «початківців» кейс на тему «Втрати: де шукати і що з ними робити?» модерував Владислав Рассулов. Пан Рассулов за мету ставив показати під час кейсу основні принципи управління процесами створення цінності у компанії. Після вступної частини аудиторія розділилася на групи для виконання практичного завдання, яке полягало в побудові карти процесу надання послуги з точки зору клієнта, дій персоналу і зображення внутрішніх процесів. Антоніна Соколова була модератором кейсу для «продовжуючих» на тему «Методика глибокого вдосконалення процесів, коли здається «впровадили все, що могли». Мета кейсу – навчитися глибоко вдосконалювати процеси і отримати первинний навик застосування інструменту «Стандартизація». Для кейсу було відзнято відео одного з виробничих процесів на СП ТОВ «Модерн-Експо» і учасники розбирали реальний приклад підприємства, яке активно впроваджує КАЙДЗЕН.

 

 

Друга половина дня у нас продовжилася вже дискусіями. Сергій Гвоздьов, професор Київської Школи Економіки та випускник програми JICA, обговорював з учасниками тему «З чого почати КАЙДЗЕН-шлях і як не зійти з нього через рік?». У той же час, паралельно, Антоніна Соколова разом з Костянтином Гаврилюком, Головою правління і директором виробництва ПрАТ «Елопак-Фастів», а також випускником програми JICA, з аудиторією «продовжуючих» обговорювали тему «Мотивація і залучення, коли КАЙДЗЕН вже вкорінився в компанії».

 

Хочеться відзначити особливу активність на конференції представників таких компаній, як JTI Україна, Модерн-Експо, ЕСКАДА-М, ТЕРЕМНО ХЛІБ, Донбасенерго, Елопак-Фастів та меблева фабрика «Тарасов». Серед цих компаній є ті, які тільки починають свій КАЙДЗЕН-шлях, і така активність свідчить про рішучі наміри зробити КАЙДЗЕН-філософію невід'ємною складовою діяльності компанії. Інші учасники також активно залучалися до обговорення, задавали питання, давали свої коментарі і ми сподіваємося, що кожен учасник за два дні зміг отримати всі відповіді на свої питання і придбати нові ідеї для подальшого розвитку системи КАЙДЗЕН в своїх компаніях.

 

 

Друга КАЙДЗЕН-конференція закінчилася врученням сертифікатів і розіграшом цінних і корисних призів, серед яких КАЙДЗЕН тури на Фабрику JTI Україна, книги з управління трудовими ресурсами і стратегічного менеджменту доктора Сінічіро КАВАГУЧІ, книги з рецептами японської кухні, сертифікати на відвідування KMBS IDEA DAYS та сертифікати на відвідування ресторану японської кухні.

 

На закінчення хочемо додати, що філософію КАЙДЗЕН можна зрозуміти тільки через культуру країни, з якої вона походить. І ми разом з Українсько-Японським Центром намагалися створити відповідну атмосферу на заході, присвяченому японському стилю управління. Виставка каліграфії, ікебани, японських ляльок, майстер-класи з каліграфії та приготування суші з подальшою дегустацією – хоч трохи зробили усіх нас ближче до японської культури.

 

 

Фотографії з КАЙДЗЕН-конференції можна подивитися на сайті www.lean.kiev.ua.  

 

КАЙДЗЕН Клуб дякує всім учасникам за те, що вони приєдналася до нас 12-13 листопада, і буде чекати нової зустрічі на Третій КАЙДЗЕН-конференції в листопаді 2016 року.

 

 

Наші партнери
Наші клієнти