+38 044 204 81 13

КАЙДЗЕН-семінар «Японська філософія КАЙДЗЕН в Україні»

Той факт, що інтерес до японської філософії КАЙДЗЕН зростає стрімкими темпами, вже відомий. Але останнім часом спостерігається ще один цікавий момент: КАЙДЗЕН в Україні активно виходить за рамки лише виробничих підприємств. Зараз з методикою постійних вдосконалень знайомляться компанії-аграрії, організації та департаменти, що займаються логістикою, а також значно виріс інтерес компаній сфери послуг. Ось і 23 березня 2016р. в рамках відкритого КАЙДЗЕН-семінару, який проходив у Київському національному економічному університеті, зібралося понад 70 учасників, що представляють компанії абсолютно різних сфер діяльності. Наприклад, це були представники таких компаній як Fozzy Group, Саміт Моторз Україна, Компанія «Юнівест Маркетинг», Готель Прем'єр Палац, Елопак-Фастів, Кронас, Астарта-Київ, КК «Рошен», ТК «САТ» і багато інших.


Метою семінару було донести до представників українського бізнесу той факт, що застосування інструментів КАЙДЗЕН в Україні можливо, незважаючи ні на які перешкоди та наш менталітет. Головним фактором успіху є лише залученість та інтерес з боку власника / генерального директора.


Відкрив семінар директор КАЙДЗЕН Клубу в Україні Іван Сарвар, який ознайомив гостей з діяльністю КАЙДЗЕН Клубу за останні роки, а також коротко розповів про загальні поняття КАЙДЗЕН та навів приклади успішної реалізації філософії постійного вдосконалення українськими та зарубіжними компаніями.


Далі Лариса Леонтівна Антонюк, директор Інституту вищої освіти КНЕУ, сказала кілька привітальних слів гостям та зазначила, що подібні заходи є основою сучасної освіти. «Ми маємо ряд програм в нашому університеті, присвячених конкурентоспроможності, і тема КАЙДЗЕН включається в дані курси, як один з успішних інструментів на шляху досягнення конкурентних переваг компанією», – зазначає пані Антонюк.

 


Першою своїм досвідом успішного впровадження КАЙДЗЕН поділилася виконавчий директор ПАТ «Лантманнен Акса» (м. Бориспіль) Яна Ситніченко. Яна в своїй доповіді «КАЙДЗЕН-шлях компанії «Лантманнен Акса» розповіла про кроки, які робила компанія, щоб досягти результатів, наявних на сьогоднішній день, а також коротко розповіла про систему підвищення ефективності підприємств компанії Lantmännen – LEAD (Learn, Engage, Analyze, Do). Яна зазначила, що ключовим елементом системи є колони і трохи розповіла про місії окремих колон і порядок їх роботи. Потім пані Ситніченко зупинилася докладніше на тому, які ж інструменти КАЙДЗЕН вони застосовують і які результати отримує компанія від їх впровадження.


Окремо хочеться виділити систему пропозицій, яка на Лантманнен Акса називається «ФІШКА». Нижче знаходиться брошура про систему, яка поширюється з ознайомчою метою серед співробітників компанії.

 
За словами Яни, сама система досить проста у використанні і кожен співробітник компанії в будь-який час може швидко подати свою ідею і відстежити її статус.


Далі семінар в дуеті продовжили представники ТОВ «Саміт Моторз Україна»Леся Осіченко, спеціаліст  з маркетингу і реклами, та керівник відділу кузовного ремонту Олександр Басовський. Тема їх доповіді була «Історія впровадження КАЙДЗЕН і мотивація персоналу в «Саміт Моторз Україна». Спершу Олександр коротко розповів про історію компанії і як вони прийшли до КАЙДЗЕН. Адже, хоча всі і звикли думати, що в японській компанії КАЙДЗЕН був, є і буде завжди, але в реальності все відбувається трохи інакше.


Перед співробітниками ТОВ «Саміт Моторз Україна» (далі – СМУ), як і перед іншими українськими компаніями, стоять ті ж задачі, і вони стикаються зі схожими проблемами на початку впровадження системи КАЙДЗЕН. А плюс до цього перед японською компанією стоїть завдання зробити постійне вдосконалення частиною корпоративної культури компанії та підтримувати її на вищому рівні, щоб відповідати рівню воістину японської компанії. З доповіді ми розуміємо, що вони з цим відмінно справляються. Далі докладніше.

 


Доповідь продовжила Леся Осіченко і сказала, що перед початком КАЙДЗЕН-шляху вони визначили сильні та слабкі сторони компанії, поставили собі мету і створили КАЙДЗЕН-структуру. Впровадження КАЙДЗЕН в СМУ почалося з впровадження системи пропозицій. Як і в будь-якій компанії, першою перешкодою на шляху став людський фактор, після чого почалася активна робота зі співробітниками за допомогою коротких презентацій і роз'яснень роботи системи. Була розроблена система оцінки поданих ідей. За результатами опитування співробітників СМУ були визначені методи заохочення за подані ідеї. І в результаті такої проактивної роботи з березня 2015 до кінця 2015 року відсоток залученості співробітників виріс з 10% до 54%. Леся зазначила, що мета на 2016 рік - 100% залучення співробітників до системи подачі пропозицій.


Далі Олександр Басовський поділився з нами впровадженими ідеями, які значно спростили роботу в офісі та сервісному центрі, а також ідеями, які були спрямовані на поліпшення зручностей для клієнтів автомобільних салонів та сервісних центрів СМУ.


Під час семінару учасники задавали багато питань, на які відповідали доповідачі КАЙДЗЕН-семінару. Ми сподіваємося, що кожен учасник виніс для себе щось нове та корисне, що допоможе робити перші кроки або подальше впровадження КАЙДЗЕН в своїх компаніях.

 

Наші партнери
Наші клієнти