+38 044 204 81 13

Третя всеукраїнська КАЙДЗЕН-конференція: у чому секрет японського лідерства?

Філософія КАЙДЗЕН щорічно набирає все більшого поширення в Україні. Чому так відбувається?! Відповідь дуже проста: побачивши приклади роботи цієї системи в українських компаніях, у представників бізнесу зростає довіра до ефективності застосування даної методики управління в своїх компаніях.

 

 

І ось 14-15 листопада 2016р. у Президент Готелі (м.Київ) проходила Третя всеукраїнська КАЙДЗЕН-конференція «КАЙДЗЕН – японський секрет лідерства в Україні». Цього року формат конференції трохи змінився і 38 учасників на третій день конференції 16 листопада вирушили на виробничі підприємства Київської області – «Елопак-Фастів» та «Лантманнен Акса», для того, щоб краще познайомитися з реальними прикладами роботи системи КАЙДЗЕН, задати свої запитання співробітникам компаній і побачити те, що було тільки озвучено на конференції. Про які секрети ми говорили на конференції поговоримо далі.


Цього разу нас було вже 204 учасника із 65 компаній. І у цьому році до нас приєдналися учасники навіть із Росії. Тому, можна сказати, ми вже вийшли на міжнародний формат. А зростання інтересу до філософії КАЙДЗЕН з боку компаній сфери послуг спостерігалося у цьому році також.

 


У Третій КАЙДЗЕН-конференції брали участь представники компаній JTI Ukraine, Sony Ukraine, Panasonic Ukraine, Елопак-Фастів, Компанія «Юнівест Маркетинг», Модерн-Експо, Лантманнен Акса, Sumitomo Electric Bordnetze Ukraine, Imperial Tobacco Ukraine, Jabil Circuit Ukraine, ІНТЕРПАЙП Сталь, СКФ Україна, Фоззі-Фуд, Київстар, ТЕРЕМНО ХЛІБ, УкрСиббанк, Carlsberg Ukraine, Малинська паперова фабрика – ВАЙДМАНН, Група «ТАС», ОВЕН і багато інших.


За традицією відкривав КАЙДЗЕН-конференцію директор КАЙДЗЕН Клубу в Україні Іван Сарвар, який зазначив, що у цьому році нас стало набагато більше й інтерес до філософії КАЙДЗЕН зростає стрімкими темпами. Іван Сарвар висловив подяку Посольству Японії в Україні, Японському Агентству Міжнародного Співробітництва (JICA), японським компаніям та всім партнерам КАЙДЗЕН-конференції за підтримку в організації заходу. Заступник Голови дипломатичної місії Японії в Україні ХАРАДА МІЧІО виступив з вітальним словом від Посольства Японії в Україні. Пан ХАРАДА МІЧІО відмітив, що йому дуже приємно бачити таку велику аудиторію прихильників японської філософії КАЙДЗЕН і він упевнений, що учасники за час конференції отримають багато ідей, які допоможуть їм розвивати свої компанії.

 


Далі з вітальним словом до учасників конференції звернулися керівник із зовнішніх зв'язків і зв'язків з громадами JTI Ukraine Василь Губарець, операційний директор компанії ІНТЕРПАЙП СТАЛЬ – нового партнера КАЙДЗЕН Клубу – Андреа Мікьєлан, Президент Міжнародного інституту менеджменту МІМ-Київ Ірина Тихомирова та Голова правління і директор з виробництва компанії «Елопак-Фастів» – надійного партнера КАЙДЗЕН Клубу вже тривалий час – Костянтин Гаврилюк.


Після привітання почалася сама конференція, яку розпочав директор КАЙДЗЕН Клубу в Україні Іван Сарвар з доповіддю про тенденції розвитку КАЙДЗЕН в Україні. Далі слово було передано представникам двох усім відомих японських компаній PANASONIC і SONY. Генеральний директор PANASONIC Ukraine КОДЗІ ТЕРАЗІМА розповів про секрети успіху компанії і що найважливіше завжди думати про потреби клієнтів і обов'язково прислухатися до їхньої думки. А після – Генеральний директор SONY Ukraine ТАЦУО ТАКАХАШІ розкрив тему «Соні – шлях до світового бренду» про 70-річний досвід розвитку компанії з «Токійської телекомунікаційно-промислової компанії» до глобальної корпорації «Sony».

 

 

Після цих трьох доповідей КАЙДЗЕН-конференція впродовж двох днів проходила вже паралельно у двох залах. Ми намагалися розділити майданчики за принципом виробничого та офісного напряму і учасники могли самі вибирати більш цікаві теми.


У одному залі з нами були керівник відділу логістики, менеджер управління сервісом клієнтів, лідер LEAN LOGISTIC у ПрАТ «Лантманнен Акса» Ярослав Шпортюк, який розповів про систему пропозицій «ФІШКА»; бізнес-консультант КАЙДЗЕН Клубу в Україні Антоніна Соколова з доповіддю на тему «Система навчання персоналу на робочому місці – TWI (Training Within Industry)». На другий день пані Соколова продовжила цю тему, але вже з практичним кейсом «Система TWI – вчимося інструктувати ефективно».


На другий день тематику з виробництва продовжували: Антон Міщанчук – керівник напрямку SMED у СП ТОВ «Модерн-Експо», який поділився своїм досвідом впровадження інструменту SMED у компанії; Юлія Братусь – спеціаліст з безперервного вдосконалення та координації проектів ІНТЕРПАЙП СТАЛЬ, з доповіддю на тему «Командна робота або великі справи не робляться однією людиною»; Андрій Кузьмич – керівник відділу постійного поліпшення у SKF Ukraine з виступом, під час якого він поділився особливостями впровадження КАЙДЗЕН у SKF Ukraine; а також Наталія Рутковська – керівник відділу постійного поліпшення у Jabil Circuit Ukraine, з доповіддю «Методологія 6 Сигм – з чого почати?», яка і завершила частину конференції, присвячену доповідям.

 

 


У другому залі по офісному напрямку з нами були Анна Бойцова – менеджер з інновацій і безперервних поліпшень JTI Ukraine, яка розповіла, як залучаються офісні співробітники компанії до процесу постійного вдосконалення; Роман Романцов – консультант КАЙДЗЕН Клубу з доповіддю про застосування інструментів КАЙДЗЕН у логістиці; Костянтин Глазков – директор з виробництва ТОВ «ТІС», який повідав учасникам про роль КАЙДЗЕН у побудові та реалізації стратегії компанії; Сергій Дацун – фінансовий директор Групи «ТАС», розповідав про свій особистий досвід застосування інструментів КАЙДЗЕН при оптимізації фінансових процесів; Ольга Хоменко – бізнес-консультант, яка має багатий досвід роботи з японськими компаніями, як в Україні, так і у самій Японії.


Хочеться відзначити, що цього року друга половина кожного дня була присвячена практичним елементам і обговоренням, щоб учасники КАЙДЗЕН-конференції могли, крім отриманих нових знань, одержати ще і практичний досвід щодо застосування деяких інструментів КАЙДЗЕН. Це були кейси з моделювання і поліпшення виробничого та офісного процесів, модераторами яких були консультанти КАЙДЗЕН Клубу Антоніна Соколова та Роман Романцов. Також була цікава бізнес-гра з освоєння інструменту SMED, яка була організована спільно командами від компаній СП ТОВ «Модерн-Експо» і Jabil Circuit Ukraine.

 


Під час дискусій учасники конференції змогли поділитися і своїм досвідом в деяких питаннях щодо впровадження філософії КАЙДЗЕН, задати питання та відразу одержати зворотний зв'язок. У дискусії на тему «КАЙДЗЕН-культура в компанії: фундамент постійного вдосконалення» Ігор Мордас, директор з виробництва компанії «Модерн-Експо», розповів учасникам про важливість створення КАЙДЗЕН-культури у всій компанії, щоб мати надійне підґрунтя для подальшого втілення інструментів даної системи в компанії. Далі дискусія продовжилася в форматі діалогу з аудиторією, в ході якої можна було обговорити план побудови КАЙДЗЕН-культури в компанії. Дискусію на тему «Інструменти мотивації: думаємо НЕстандартно» проводили Костянтин Цехоцький – менеджер складу запчастин і устаткування та координатор системи пропозицій INNOVATE Фабрики JTI Україна, і Олексій Сологуб – фахівець з питань практичного впровадження інструментів КАЙДЗЕН. У ході дискусії учасники поділилися на групи, і кожна група представила працюючі інструменти нестандартної мотивації, а також ДЕмотиватори, які, на їхню думку, працюють абсолютно в протилежному напрямку.


Наступного дня дискусії були не менш цікаві. Олена Кудряшова – директор Департаменту персоналу Компанії «Юнівест Маркетинг», і Костянтин Гаврилюк – Голова правління і директор з виробництва ПрАТ «Елопак-Фастів», поділилися своїм досвідом з організації ефективного процесу впровадження інструментів КАЙДЗЕН, застосовуючи методику PDCA. А далі учасники розділилися на групи і вже спільними ідеями спробували організувати деякі процеси (правда на папері), вдаючись до цієї ж методики. Паралельно в сусідньому залі проходила дискусія на тему «Експорт. Роль КАЙДЗЕН у стратегії виходу на зовнішні ринки», яку проводили Ігор Снітівкер – голова комітету підтримки експорту Дніпропетровської обласної ТПП, і Роман Романцов – консультант КАЙДЗЕН Клубу.

 

 


Робота роботою, але щоб відволіктися від складних питань, учасники КАЙДЗЕН-конференції могли ближче познайомитися з культурою країни, яка є батьківщиною філософії КАЙДЗЕН. Виставки ікебани, каліграфії, майстер-класи з каліграфії, демонстрація справжньою чайної церемонії, бесіда про традиційний японський діловий етикет, майстер-клас з приготування суші – це все хоч і трохи, але все одно дало можливість дізнатися про культурні особливості країни висхідного сонця. Культурна частина КАЙДЗЕН-конференції була організована за підтримки Українсько-Японського Центру НТУУ КПІ.


Окрім усіх знань і нового досвіду, на закінчення двох днів конференції учасники також отримали цінні призи. За активність протягом двох днів 4 найактивніших представники українських компаній отримали можливість взяти участь у КАЙДЗЕН-турах в українські компанії; у вікторині на знання японських слів, які дуже широко застосовуються в нашій термінології, учасники отримували цінні книги; а за кращі ідеї з просування КАЙДЗЕН в Україні переможці отримали книгу з тематики КАЙДЗЕН і сертифікати на участь у традиційній чайній церемонії.


Так як цього року конференція вже стала на один день більше, то 38 учасників також мали можливість побувати на одному з підприємств, які успішно впроваджують КАЙДЗЕН.

 


Одна група учасників конференції на третій день вирушила у компанію «Елопак-Фастів». У компанії «Елопак-Фастів» особливу увагу приділяють безпеці праці, екологічності продукції і, безумовно, впровадженню ощадливого виробництва. Під час КАЙДЗЕН-туру група учасників пройшла виробничими площами і на власні очі побачила, як реалізована розмітка й візуалізація, впроваджена система 5S, яким чином проходять аудити і подаються пропозиції щодо поліпшень. Колектив підприємства настільки відкритий, що кожен учасник мав можливість задати свої питання, заповнити теги або подати пропозицію щодо поліпшення. Даний тур не тільки дав можливість учасникам побачити, що філософія КАЙДЗЕН працює в українських реаліях, а й допоміг отримати ідеї щодо впровадження перших етапів постійних поліпшень у своїх компаніях.


Інша група учасників конференції вирушила у м. Борисполь у компанію «Лантманнен Акса». Представники цієї компанії дуже цінують час інших і свій теж. Тому перш за все вони дізналися, чому учасники конференції вирішили відвідати саме їх компанію і що вони очікують отримати від туру. Група учасників дізналася багато особливостей впровадження інструментів КАЙДЗЕН у компанії «Лантманнен Акса». Звичайно ж, відбулася екскурсія на виробництво, де була можливість наочно побачити, як же компанія застосовує різні інструменти філософії КАЙДЗЕН. Тур у компанію багатьом дав відповіді на давні запитання, показав як це, вдосконалюватися із дня в день, і як залучати кожного співробітника до процесу постійного вдосконалення.


КАЙДЗЕН Клуб у свою чергу дякує всім учасникам за те, що вони приєдналася до нас у ці дні, і ми обов'язково будемо чекати всіх у листопаді 2017 року на заході нового формату, який ми будемо намагатися зробити ще цікавішим.

 

 

Фотографії з Третьої всеукраїнської КАЙДЗЕН-конференції можна подивитися на сайті www.lean.kiev.ua .


Відгуки з Третьої Всеукраїнської КАЙДЗЕН-конференції:


Костянтин Гаврилюк, Голова правління і директор виробництва ПрАТ «Елопак-Фастів»

«Я вже третій рік поспіль беру участь у КАЙДЗЕН-конференції. Конференція дуже змістовна і наповнена дуже цікавими доповідями. Цього разу на конференції вже більше 200 учасників і, на мій погляд, щорічна конференція вже приносить свої результати. Видно, що люди, які починали два роки тому, уже приходять і роблять доповіді про результати виконаної роботи, які були отримані за цей, здається, невеликий проміжок часу. Я думаю, що в майбутньому КАЙДЗЕН охоплюватиме все більше і більше компаній і ставатиме все більш популярним в Україні. Тому КАЙДЗЕН – це все-таки рух до поліпшення, який веде країну до економічного розвитку».


Яна Ситніченко, Виконавчий директор ПрАТ «Лантманнен Акса»

«Ми, крім великих промислових гігантів, одні з перших почали впроваджувати ощадливе виробництво і, можна сказати, вже досягли великих успіхів, тому що зараз в рамках КАЙДЗЕН-турів до нас приїжджають представники багатьох компаній подивитися на наші результати. Ми часті гості КАЙДЗЕН Клубу і КАЙДЗЕН-конференцій і нам приємно спостерігати динаміку і прогрес Клубу».


Богдан Мазуркевич, головний інженер СП ТОВ «Модерн-Експо»

«Наша компанія вже багато років займається впровадженням ощадливого виробництва. У конференціях КАЙДЗЕН Клубу ми беремо участь з 2014 року. На Третій КАЙДЗЕН-конференції хочеться відзначити, що рівень заходу однозначно підвищився і ця конференція є дуже актуальною і дуже цікавою. Тут дуже багато людей спільної думки, спільного розуміння, спільних інтересів з якими можна поспілкуватися, поділитися досвідом і перейняти їх досвід. На цій конференції ми не тільки як учасники, які слухають, ми тут як учасники, які приносять свої знання і діляться своїм досвідом з іншими. Наша компанія «Модерн-Експо» дуже відкрита і ми ділимося досвідом з усіма, хто його потребує, тому що наша мета – зробити економіку нашої країни сильнішою. І разом з КАЙДЗЕН Клубом в Україні ми хочемо доносити наші знання, якими ми користуємося і які приносять нам успіх, іншим компаніям, щоб вони теж цим займалися».


Андрій Тищенко, Голова Правління ПАТ «ТЕРЕМНО ХЛІБ»

«Конференція дуже корисна і цікава. КАЙДЗЕН – це те, що дає реальні інструменти для бізнесу, для підвищення його конкурентоспроможності, для зниження витрат. Це якраз те, що нам потрібно в даний момент. Конференція змушує дуже багато переосмислити, подумати, зважити і по приїзду додому приймати якісь вже конкретні рішення, щоб змінювати і наше виробництво, і культуру виробництва і компанію в цілому».


Компанія «ОВЕН» російське представництво

«Ми перший раз в Україні на такій конференції. Враження найпозитивніші. Дуже цікаві спікери і програма. Для себе виділили деякі ключові моменти, які хочемо також розвивати в своїй компанії. Ми дуже задоволені прийомом і висловлюємо свою подяку КАЙДЗЕН Клубу за запрошення».


Юлія Братусь, фахівець з безперервного вдосконалення і координації проектів в ІНТЕРПАЙП СТАЛЬ

«Наша компанія вже третій рік поспіль бере участь у КАЙДЗЕН-конференції, але тільки в цьому році ми вперше виступили як спікери. Дуже подобається атмосфера, яка створена організаторами на даній конференції і я сподіваюся, що цей захід буде все більше розвиватися з кожним роком».

Наші партнери
Наші клієнти