+38 044 204 81 13

VI Етап КАЙДЗЕН-марафону – говоримо мовою КАЙДЗЕН

Багатьом відомі такі КАЙДЗЕН-інструменти як 5S, візуалізація, ТРМ, SMED і вже на попередніх етапах ми розібралися з особливостями застосування цих інструментів. А ось що таке Heijunka, Jidoka, Poka Yoke, Andon, Kanban, Just in Time? Деякі з перерахованих інструментів уже були на слуху і хтось точно практикував їх застосування в своїх компаніях. І ось, щоб розібратися з усіма нюансами застосування цих інструментів із цікавими назвами, 4 серпня ми зібралися на VI Етап КАЙДЗЕН-марафону. Етап VI став насиченим стартом для подальшої роботи із застосуванням нових інструментів японської філософії КАЙДЗЕН. Марафонці дізналися про можливі методи уникнення складнощів і несподіванок в роботі, що може знижувати темп роботи і зменшувати продуктивність і як не дати цьому статися.

 

Бізнес-тренер КАЙДЗЕН Клубу – Антоніна Володимирівна Соколова після знайомства з учасниками почала марафон із бізнес-гри. За весь час семінару ця гра мала 3 раунди і кожен раунд виявляв проблему в продуктивності, а завданням учасників було її усунення.


Після 1 раунду, пані Соколова розповіла про переналагодження і про правильне усунення проблеми на виробництві, а також про виробничі ячейка, які допомагають зменшити витрати на транспортування, адже ячейки звільняють значну кількість площ, якщо їх раціонально використовувати.


Далі мова пішла про інструмент «Just in Time». Було озвучено, що він може допомогти впоратися не тільки з тими завданнями, про які мова була вище, але також допоможе стандартизувати процес для кращої продуктивності в компанії. Наступним інструментом для вивчення став Kanban – це система виробничої логістики для забезпечення автоматичної роботи принципу «точно вчасно». Головним завданням цього інструменту є управління потоком продукції і всім виробничим процесом, а також забезпечення своєчасних поставок. Також важливо продумати як буде виглядати Kanban (наприклад, Kanban у вигляді карток відбору або замовлення).

 

 

Окремою темою розібрали інструмент Heijunka, який дозволяє ефективно задовольняти попит клієнта, уникаючи роботи партіями, і веде до мінімізації запасів, робочої сили і часу. Раніше вважалося, що партійне виробництво є основою масового виробництва. Але в один прекрасний момент ще багато років тому Toyota прийшла до суперечливого висновку, що виробництво партіями – це погана ідея. Адже часи змінюються і з кожним роком стає все складніше постійно реагувати на попит, що постійно змінюється, без втрат (знижується продуктивність, якість продукції, постійне перевантаження людей і обладнання). Тому дуже важливо вирівнювати виробництво за видами і обсягами продукції протягом фіксованого періоду часу, що в японській мові визначається як Heijunka.  

 

Під час другого раунду гри показники команд вже стали більш прийнятними. Кожен учасник команди взяв на себе певний процес, а також облаштував своє робоче місце. Процеси стали більш організованими і на виході вийшло менше браку, аніж в перший раз. Після гри Антоніна Соколова розповіла про методику «ПУММА», яка допомагає обробляти різні вироби меншими партіями або взагалі по одній штуці на потоці.

 

 

Кілька слів хочемо сказати про інструмент Jidoka. Суть його застосування полягає в тому, щоб забезпечити автономну роботу виробничого обладнання, здатного самостійно діагностувати проблеми із мінімальною участю людей. Jidoka тісно пов'язана з інструментом Andon, який є засобом інформаційного управління, який дає уявлення про поточний стан процесу виробництва, а також, при необхідності, створює візуальне і звукове попередження про виникнення дефекту.

 

На завершення семінару ми поговорили про інструмент Poka Yoke – метод, завдяки якому роботу можна зробити тільки одним правильним способом і дефект просто не може з'явитися. Концепція Poka Yoke була описана Сігео Сінго, як частина виробничої системи Toyota. Спочатку використовувався термін baka-yoke «захист від дурня», але згодом трактування було пом'якшене і назване «захистом від помилки». Способи «захисту від помилок» діляться на три рівні по зростанню ефективності: 1) виявлення невідповідностей деталей або продукції; 2) не допускається невідповідність; 3) конструкційний захист.

 

Третій раунд ділової гри розставив все на свої місця. Кожна команда немов вийшла на новий рівень і отримала підсумок, над яким працювала весь день: дефектів стало набагато менше, часу знадобилося мінімум, а «замовник» залишився задоволеним.

 

Сподіваємося, що кожен учасник зміг підкреслити для себе найважливіший інструмент або навіть кілька, який можна ефективно впроваджувати у себе в компанії. А ми все также продовжуємо бігти, до фінішу залишилося зовсім небагато. Переведемо дух і знову на черговий етап дистанції!

 

Наші партнери
Наші клієнти