Йокотен (Yokoten)
Йокотен – це японське слово, що означає "горизонтальне розгортання", і відноситься до практики застосування хороших результатів впровадження KAIZEN™ в одній області до інших областей. Йокотен також може бути пов'язаний із "копіюванням" ідей розробки продукту, бізнес-процесів або кращих параметрів обладнання, матеріалів або методів в цілому. Йокотен вимагає культури "іди і дивись" задля обміну інформацією між відомствами, як успішних прикладів, так і невдалих. У рамках 8 кроків процесу практичного вирішення проблем, відомого як TBP (Toyota Business Practice), Йокотен активується на 8-му кроці:
Визначте проблему;
Розбийте проблему на частини;
Встановіть ціль;
Проаналізуйте кореневу причину;
Погляньте на прблему через контрзаходи;
Оцініть як результати, так і процес;
Стандартизуйте успішні рішення, навчайтеся на невдачах.
Йокотен є найважливішою частиною довгострокового успіху в Lean-культурі, але також може мати великий вплив на короткострокові результати. Йокотен є множником успіху: показує хороший KAIZEN™, потім переймає результати, навчається і застосовує отримані знання де тільки можливо, і ви відразу ж дублюєте або примножуєте вплив на власний результат. Немає ніякої гарантії, що все буде продовжуватися так само і в майбутньому. Нам потрібно використовувати Йокотен, щоб переконатися в тому, що ми продовжуємо бути Lean і надалі. Це стосується Lean в цілому.
КАНБАН (KANBAN)
Інструмент планування потреби у матеріалах в системі контролю виробництва та запасів "Точно вчасно", розробленої компанією Toyota. КАНБАН часто розглядається як основний елемент Ощадливого виробництва і, ймовірно, є найбільш вживаним інструментом організації Витягаючої системи виробництва. КАНБАН означає візуальний знак ("кан" – карта, "бан" – сигнал). На основі автоматичного поповнення (через сигнальні карти, які вказують, коли потрібно поповнити запаси матеріалів) регулюється потік матеріалів починаючи від зовнішніх постачальників, всередині заводу і закінчуючи клієнтом. Ця система отримала назву "КАНБАН".
Картування потоків створення цінності (Value Stream Mapping – VSM)
Створення візуальної картини поточного стану або того, як матеріал або інформація переміщається від постачальників через виробництво до замовника. Оцінюється час виконання замовлення, час виробничого циклу та загальний час операцій, що додають цінність. Карта майбутнього потоку створюється на основі бажаних цілей організації, ринкових умов та спланованої стратегії бізнесу.
Кайдзен (KAIZEN™)
Японський термін, що означає "зміни на краще". KAIZEN™ є послідовним та довгостроковим підходом у досягненні невелики поступових змін у процесах з метою підвищення їх ефективності та якості. KAIZEN™ був популяризований Масаакі Імаї в його книзі "Кайзен: Ключ до успіху японських компаній".
Культура KAIZEN™ (KAIZEN™ Culture)
Організаційна культура, заснована на трьох принципах – процес та результати, системне мислення та без критики /без звинувачень.
Клієнт, зовнішній
Кінцевий користувач, який купує товари чи послуги компанії, але не є працівником або членом організації. Мета компаній світового класу полягає у "постійному задоволенні" цього клієнта, створюючи таким чином "зростання прихильності" до своїх продуктів та послуг.
Клієнт, внутрішній
Будь-який член організації, який покладається на допомогу іншого члена організації, при виконанні робочих обов'язків, наприклад, торгівельний представник, який потребує допомоги від представника служби підтримки клієнтів, при розміщенні замовлення.
Кросфункціональний менеджмент
Міжвідомча координація, яка необхідна для реалізації стратегічних та політичних цілей KAIZEN™ та Загального Управління Якістю (TQM). Його важливість полягає в досягненні цілей та заходів у повній мірі.
Контрольна карта
Графік з верхньою та нижньою контрольними границями, в межах якого верстат або процес вважаються "під контролем". Часто центральна лінія, що розташована між двома границями, допомагає виявити тренди в один чи інший бік. Розташування критичних точок на графіку показує, коли верстат чи процес вийшли з-під контролю та повинні бути відрегульовані. Це один із семи Базових інструментів якості.
Контроль варіабельності та запобігання повторюванню (Variability Control and Recurrence Prevention)
Це поняття KAIZEN™ часто називається "Запитайте чому п'ять разів" (або 5 Чому?), тому що завдяки правильним запитанням можна знайти основну причину проблеми, таким чином проблема може бути усунена раз і назавжди.
Контроль якості у масштабі всієї групи (Group-wide Quality Control – GWQC)
Система постійної взаємодії серед усіх елементів, включаючи постачальників, відповідальних за постійне покращення якості продукції та послуг, яка задовольняє вимоги споживачів.
Культура компанії
Це цінності та поведінка, що сприяють унікальному соціальному та психологічному середовищу в компанії.